Anunț concurs inspector de specialitate SII
ANUNȚ
privind concursul pentru ocuparea postului contractual vacant de Inspector de specialitate SII din cadrul Biroului Financiar -Contabil și Administrativ
Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» anunță public organizarea, în data de 09.12.2022, ora 900, la sediul muzeului din Baia Mare, str. 1 Mai, nr. 8, a concursului pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a postului contractual vacant de inspector de specialitate studii superioare, gradul profesional II, din cadrul Biroului Financiar-Contabil și Administrativ, existent ca post vacant în Organigrama muzeului și, respectiv, în Statul de funcții aprobat de către Consiliul Județean Maramureș prin Hotărârea nr. 187/24.06.2022. Durata timpului de lucru este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Dosarele de înscriere ale candidaților se depun până în data de 29.11.2022 (inclusiv), între orele 1000 – 1400, la secretariatul Muzeului Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare», str. 1 Mai, nr.8, Baia Mare.
Acte necesare la depunerea dosarului:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 din HG 1336/2022;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului;
- copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare;
- curriculum vitae, model comun european.
În cazul documentului prevăzut la punctul 6, candidatul declarat admis la selecția dosarelor, care a depus la înscriere o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, anterior datei de susținere a probei scrise.
Actele prevăzute la punctele 2-5 vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.
Mai multe informații pot fi obținute de la secretariatul muzeului sau de la secretarul comisiei de concurs, dna Lucia Maria Bondre, tel. 0262 213964, e-mail: muzartbm@yahoo.com, de luni până vineri, între orele 10:00 – 14:00.
Condițiile generale de participare la concurs
Conform art. 15 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1336 din 28 octombrie 2022, poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
- are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
- nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condițiile specifice pentru ocuparea postului de inspector de specialitate, S II, prevăzute în fișa postului, sunt următoarele:
- studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor economice sau științelor juridice;
- cel puțin 6 ani și 6 luni vechime în specialitatea studiilor;
- disponibilitate la program flexibil, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică;
- deținerea permisului de conducere categoria B, cu o vechime de minim 2 ani;
- cunoștințe de operare PC – nivel avansat.
Sarcinile aferente postului scos la concurs pot fi consultate în fișa postului.
Concursul pentru ocuparea postului de inspector de specialitate SII va cuprinde următoarele etape succesive:
- selecția dosarelor de înscriere,
- proba scrisă,
- proba interviu.
Se pot prezenta la următoarea probă numai candidații declarați admiși la etapa precedentă.
- Proba scrisă: 9 decembrie 2022, ora 900.
Proba scrisă va consta în redactarea unei lucrări scrise. Subiectele pentru proba scrisă se vor stabili pe baza bibliografiei și tematicii de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză și sinteză a candidaților, în concordanță cu nivelul și specificul posturilor. Seturile de subiecte (două) pentru proba scrisă urmează a fi stabilite de către Comisia de concurs, în ziua în care se va desfășura proba scrisă. Durata probei scrise se stabilește de comisia de concurs în funcție de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor, dar nu poate depăși 3 ore. Punctajul pentru proba scrisă este maximum 100 de puncte. Pentru a fi declarați admiși la proba scrisă, candidații trebuie să obțină minim 50 de puncte.
- Proba interviu: 14 decembrie 2022, începând cu ora 900.
În cadrul interviului se vor testa abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților. Proba interviului poate fi susținută doar de către acei candidați declarați admiși la proba scrisă. Candidații vor fi preluați în ordine alfabetică. Interviul se va realiza conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfășurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea interviului sunt:
- abilități și cunoștințe impuse de funcție;
- capacitatea de analiză și sinteză;
- motivația candidatului;
- comportamentul în situațiile de criză;
- inițiativă și creativitate.
Punctajul pentru interviu este maximum 100 de puncte. Pentru a fi declarați admiși la interviu candidații trebuie să obțină minim 50 de puncte. Punctajul final al candidaților se va calcula ca medie aritmetică a punctajelor obținute la cele două probe.
Toate probele concursului pentru ocuparea postului de inspector de specialitate SII se vor desfășura la sediul Muzeului Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare», str. 1 Mai, nr. 8, după următorul calendar:
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE AL CONCURSULUI
Proba | Data |
Termen depunere dosare concurs | 29.11.2022, ora 1400 |
Selectarea dosarelor de concurs | 05.12.2022 |
Afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs | 06.12.2022 |
Depunerea contestațiilor privind rezultatele selecției dosarelor de concurs | 07.12.2022 |
Rezultate finale-selecția dosarelor de concurs | 08.12.2022 |
Proba scrisă | 09.12.2022, ora 09 00 |
Afișare rezultate proba scrisă | 09.12.2022 |
Depunerea contestațiilor privind rezultatele probei scrise | 12.12.2022 |
Rezultate finale proba scrisă | 13.12.2022 |
Proba interviu | 14.12.2022, ora 09 00 |
Afișare rezultate proba interviu | 14.12.2022 |
Depunerea contestațiilor privind rezultatele probei interviu | 15.12.2022 |
Rezultate finale proba interviu | 16.12.2022 |
Afișarea rezultatelor finale ale concursului | 16.12.2022 |
BIBLIOGRAFIE – inspector de specialitate S II:
- Legea nr. 311 / 2003 a muzeelor și colecțiilor publice, modificată și completată;
- Legea 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 281/2016 privind stabilirea formularelor standard ale Programului anual al achizițiilor publice și Programul anual al achizițiilor sectoriale;
- Legea 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată;
- Legea 319/2006 a securității și sănătății în muncă;
- Ordinul nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
- Ordinul nr. 1.054/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind coordonarea și supravegherea prin misiuni de îndrumare metodologică a stadiului implementării și dezvoltării sistemului de control intern managerial la entitățile publice.
TEMATICA – inspector de specialitate S II:
- Reguli generale de participare și desfășurare a procedurilor de atribuire;
- Modalități de atribuire;
- Procedurile de atribuire;
- Criterii de calificare și selecție;
- Planificarea și pregătirea realizării achiziției publice;
- Realizarea achiziției directe;
- Reguli generale de participare la procedura de atribuire;
- Derularea procedurilor de atribuire;
- Oferta și documentele însoțitoare;
- Executarea contractului de achiziție publică/acordul cadru;
- Elementele minime pe care trebuie să le conțină planul anual de achiziții;
- Modul de calcul al valorii estimate a achiziției. Alegerea modalității de atribuire.
- Consultarea pieței;
- Obligațiile administratorului, conducătorului instituției, utilizatorului și salariatului privind apărarea împotriva incendiilor;
- Obligațiile cadrelor tehnice/personalului de specialitate cu atribuții în domeniul apărării împotriva incendiilor;
- Obligațiile angajatorilor în domeniul sănătății și securității în muncă;
- Standardele de control intern managerial;
- Etapele procesului de implementare și dezvoltare a sistemului de control intern managerial în cadrul entităților publice.